När jag tog bort sidokåporna på 690’in hittade jag ett fack för verktyg, så nu gäller det bara att hitta en passande väska.
När jag hade fått dit passagerarhandtagen och justerat upp växelspaken ett hack var det läge att dra till macken för att tanka den nya hojen. Men det är ju dumt att köra den närmsta vägen så jag passade på att kolla om det är någon is kvar på skogsvägarna.
Så gott som all snö och is har smält bort.
Jag stannade vid en liten tjärn för att kolla läget.
Jag justerade även handbromsgreppet och dragläget på kopplingen.
Fina vägar.
Jag körde Sommarvägen.
Jag var tvungen att kolla om bron håller i år också.
Fina vyer från bron.
Jag körde vidare mot Storvik.
9,6 liter fick jag i för 21,09 kronor/litern.
Jag gasade vidare ….
Här gäller det att ducka.
Jag körde över den tråkiga E16.
Sen körde jag för att kolla in en gammal bro.
Den var lite för hal för att jag skulle vilja köra över.
Men den håller nog.
Det är inte särskilt stort vattendrag.
Jag körde vidare på den spåriga vägen.
Jag körde över den lilla bron vid Camp Kungsgården.
En koll av Borrsjöån som jag körde över.
Hemma igen såg jag att den lilla rundan till OKQ8 i Storvik blev 35 km.
Mitas E07 heter däcken som är originalmonterade på KTM 690 Enduro R, men det är dåligt riv i bakdäcket, så jag ska byta däck snarast möjligt.
Inkörning av KTM 690
Kommentera via Facebook