Resan 100 mil grus blir bara bättre och bättre ….

Nu har jag gjort så många ändringar att resan egentligen borde heta något annat än 100 mil grus.


Precis som jag skrev bör resan heta något annat, så jag har döpt om den till 99 mil grus.

Det är dock fortfarande samma datum som jag hade planerat till 100 mil grus. Men eftersom det är så många ändringar blir det premiär för resan 99 mil grus den 3-6 augusti.

Om ni som har varit med tidigare hänger med även på den här resan kommer ni att upptäcka att det är så gott som en ny resa. Många av vägarna har jag inte ens kört själv och vi kommer att köra på minst 12 ställen som inte ens finns på vanliga kartor.

Jag har faktiskt gjort så många varianter av rutter att jag nu är uppe i version 11 till fredagen. Hittade en bild på Google Earth hur det kan se ut.

Även till lördagen har jag gjort om en hel del.

I november 2017 var jag ute och rekognoserade till 100 mil grus 2018, men den här bron ansåg jag vara för dålig, så den sträckan har vi aldrig kört. Men nu har jag hört att bron är fixad så nu är den med i version 8 till lördagen.

Eftersom vi kan passera bron har jag fortsatt att planera rutter på de mindre vägarna.

Varför köra på asfalterade vägar när det finns så här fina vägar?

Men ibland är det svårt att avgöra om vägarna är körbara eller inte, som t.ex. den här vägen. Google Earth har tagit bilden i augusti 2011 och enligt dem är det en gångstig, men på Eniros flygfoto ser den bättre ut. Så vi får helt enkelt se när vi kommer dit, men om den inte är körbar finns det en annan grusväg som vi kommer till om vi kör 248 meter asfalt. 🙂

Klicka på bilden nedan för att läsa mera.

Kommentera via Facebook

Comments are closed.