Idag, när det var fint väder och bara några minusgrader, var det dags för säsongspremiär.

Det är helt otroligt att Trelleborgdäcket fortfarande är fräscht. Inte en enda nabb eller dubb saknas trots att det är tillverkat år 2005. Tydligen var det bättre kvalitet förr.

Jag var tvungen att köra 443 meter på saltslaskig asfalt innan jag var ute på den fina vägen.

Härligt väder och härliga vägar.

Hit hade de plogat.


Det var inte så djup snö så det gick bra att köra även där det inte var plogat.


Bra fäste med det 20 år gamla däcket.

Jag gasade vidare.

Jag stannade vid Sågdammen för att en varningslampa började lysa. Det visade sig att kilometerräknaren till service kom ner på 0 km, men att göra service här ute i skogen hade jag ingen lust med. Så jag sökte på internet efter hur man skulle kunna ändra värdet själv, men jag hittade inget, så jag provade mig fram.

Tillslut kom jag på jag skulle bläddra fram till service i instrumentet. Sen var det bara att hålla ner minusknappen en stund så började nollan att blinka. Ett snabbt tryck så adderades sträckan med 500 km per tryck. När jag hade gjort ett val höll jag minusknappen nere en stund och då fastnade värdet.

Jag kollade in vattnet vid Sågdammen, men det dröjer ett tag innan det blir riktigt badväder.


Efter den lilla pausen kunde jag fortsätta norrut med släckt varningslampa.

Eftersom allt redan är förbjudet fortsatte jag på vägen.


Men sen var det inte plogat längre och dessutom var det betydligt mer snö här så jag vände.

De höll på att röja skog.

Jag såg en väg som inte finns på kartan, men vart den går måste jag kolla en annan gång.

Jag fortsatte på Åmotanvägen.

Men sen såg jag att GPS’en slocknade för den laddade inte.

Jag tog bort den och satte dit den igen och då började den ladda, men varför den slutade ladda måste jag kolla.

Härliga vägar.


Snart slut på dagens roliga körning.

Jag blev törstig när jag körde, men tyvärr frös vattnet i slangen. Ett sätt att hindra att det blir blir is är att hälla sprit i vattnet, men det är inte att rekommendera, i alla fall inte när man ska köra motorcykel.

När jag kom hem kollade jag trippmätaren för service och den hade minskat lika mycket som jag hade kört från Sågdammen.
Sen kollade jag kontakten till GPS’en och där var det 12,8 volt med avstängd motor, så jag vet fortfarande inte varför den slutade ladda.