Tryck på pilen för att gå tillbaka till indexsidan.
Söndag, 26 september. Resan hem samt lite rekognosering.
Det var en kall morgon, men inte ovanligt för att vara i slutet av september.
Packad och klar för hemfärd.
Men först frukost.
Det blev en lång frukost för det var många att snacka med, men strax efter 9-tiden var jag klar att köra hemåt.
Naturligtvis körde jag lite genvägar.
Jag var tvungen att stanna för att ta ett kort på mätaren när den stod exakt på 3000 mil.
Jag körde vidare ….
Enligt skylten en rolig väg.
Jag stannade vid Kviddtjärn för att kolla läget.
Sen körde jag lite rekognosering.
Jag hittade en väg som inte finns på kartan.
Här är det en ganska djup vattenpöl.
Lite bortspolat grus i backen.
Saxbergets vindkraftverk i sikte.
Men den där lilla vägen måste jag hitta.
Fjällberget nummer 5.
Här stod de på rad.
Jag hittade vägen som jag letade efter.
Det visade sig vara en grym backe.
Att köra uppför blir nog svårt så jag hoppades att det inte var en stängd bom där nere.
Jag fortsatte och kom ut på en gammal banvall.
De höll på att bygga om vägarna lite i Ludvika.
När jag kom till OKQ8 Ludvika stod trippmätaren på 345,8 km.
Det gick i 16,97 liter så det blir bara 0,49 liter per mil. Helt OK för en kompetent KTM 790 Adventure R.
Jag körde vidare.
Lite blött var det.
En liten bro.
Fina vyer från bron.
Här var vägen blockerad, men det fanns en passage bredvid.
Jag stannade för att kolla läget vid Stollbergs Gruvor.
Det finns fler gruvor nära Stollberget men den vägen var blockerad.
Det är mycket bommar i området så det var ungefär som att hamna i en labyrint.
Jag passerade Öster Silvbergs gruva.
Jag körde vidare ….
Både hästen och ryttaren blev glada när jag stängde av motorn.
Jag har funderat länge på om den här vägen är körbar och det är den. Men det kanske inte är så lämpligt ändå för den passerar väldigt nära ett hus.
Äntligen lite lera att gasa i. 🙂
Det var en fin höstdag.
Lite smygreklam för Hojresor. 🙂
Här bygger de ytterligare en vindkraftpark, men det är ingen park utan snarare ett ett industriområde som kan benämnas Vindustriområde.
Lite spårig väg.
Hemma igen, så nu är det bara att tvätta och göra en 3000-mila service.
Det blev ganska lortigt.
Jag klippte bandet, sen var Adventure Days 2021 definitivt slut.
Några extradagar med andra deltagare och eventuella turledare vore inte fel, eller hur? Så om du gillar detta och vill hänga med på några extradagar innan Adventure Days 2022 kan du läsa mera på sidan med inbjudan till Adventure “extra” Days 2022.