Lena ville ha en ny hoj som är lite lägre än hennes 4 år gamla BMW 800 GS, så en fabrikssänkt BMW 700 GS kan väl inte vara fel?
Northbike i Umeå hade en rätt utrustad hoj på lager och den skickade de till Northbike i Sundsvall.
Så vi tog VW-Transportern till Sundsvall och där stod den 🙂
Hojen verkar vara perfekt så det var bara att gå in på Jörgens kontor och skriva lite papper.
Under tiden lastade jag ur Lenas gamla hoj.
Sen var det bara att lasta i den nya hojen och köra hem.
När jag hade skruvat på några tillbehör var det dags för premiärturen.
Efter 100-milaservicen hos Lundgrens motor i Avesta bytte jag däck och plockade på lite fler tillbehör.
Hasplåten, kraschbågarna, väskhållare, pakethållare och väskor återanvändes från den gamla BMW’n.
Konstigt nog så säljs det nya motorcyklar utan kylarskydd, men ett sådant beställdes från Wunderlich i Tyskland.
Gaffelbensskydd och rejäla handtagsskydd beställdes också från Wunderlich
Sen monterade jag GPS fästet från Touratech.
Batteriet är lite svåråtkomligt så för att underlätta laddning monterade jag en anslutningskontakt till batteriladdaren.
Sen monterade jag Continental TKC80 nabbdäck.
Vikbara speglar är också bra att ha. Dels kan man vika undan speglarna om det är trångt i garaget, på parkeringar och på färjor etc. Men de är också bra för att de lätt går av om man tappar hojen. Det är bättre att spegeln går av än att ett reglagefäste går av, som de lätt gör om man har hårda originalspeglar.
Sen gav vi oss ut på årets MC-äventyr.