Jag besökte Lingvalls motor för en koll och byte av huvudbromscylinder eftersom det blev fel när de hade bytt returfjädern enligt order från KTM. (Inte Lingvalls fel, för bytet gjorde de utan anmärkning)
Men medan jag väntade började det åska och regna kraftigt och eftersom jag hade lämnat regnfodret till mina Rukka-kläder hemma kunde jag inte göra annat än att köpa Badlands Pro från Klim 🙂
Jag fick även höra av en säljare att den Triumph Tiger som jag fick testa vid 1500-milaservicen var utrustad med fel växelspak.
Lingvalls hade tydligen fått fel växelspak levererad och med den rätta blir det ordentligt avstånd fotpinnens fäste.
Den ska alltså vara lite böjd.
Verkstadsjobbet drog ut på tiden så jag gick till grannen Helenas pizzeria för att äta lunch.
Som dagens rätt hade de grillbiff med pommes men det var ingen höjdare. Inget hemlagat utan bara upptinat och stekt.
Tillslut var verkstaden klara med bytet av huvudbromscylindern och de berättade att med den gamla var det 0,1-0,2 bars tryck i bromssystemet utan att de ens rörde bromsgreppet. De värdena kan man läsa ut om man kopplar upp hojen till datorn. Även KTM’s huvudkontor var med via internet när de felsökte och nu ska den gamla huvudbromscylindern till KTM på analys. Det kändes i alla fall helt OK när jag körde hemåt.
På hemvägen var jag tvungen att rekognosera lite.
En liten väg eller stig under E4:an.
Jag hittade en liten rörtunnel under Kungsbäcksvägen.
Det ser ut som en promenad eller cykelväg men jag såg inga förbudsskyltar.
Sen drog jag till Valbo där det finns en gammal järnvägsbro.
Den här bommen har jag sett förut men nu är den markerad som Bom 258 i min GPS.
En liten damm som man kan köra över, med motorcykel i alla fall.
En liten tunnel under E16.
Nära Forsbacka hittade jag en liten stig.
Här var det fart på vattnet.
Mina Rukka-kläder hade jag packat i en sopsäck som ville glida åt sidan, men det fixade jag med ett lastnät.
Ett besök hos Lingvalls samt lite rekognosering.
Kommentera via Facebook