Inför Ockelbo gravel rally den 10 september är det en hel del grusvägar och stigar som ska kollas, så Kalevi och jag gav oss ut på en stigfinnartur. Kalevi börjar med att pysa ut onödigt högt lufttryck ur fälgskydden.
Efter en stund blev vi hungriga och grillade korv i toppboxen. Mycket praktiskt!!
Tyvärr började toppboxen smälta, så vi flyttade eld och korvar till ett bättre ställe.
Helt plötsligt fattar varken jag eller Kalevi någon engelska eller tyska, så vi körde glatt vidare.
Uppe på berget kunde vi ha fått en vinge för att vi smet förbi skylten, men det var bara trevliga arbetare där som berättade att vingen är 45 meter lång.
Vi gasade vidare och hittade en fin stig.
Eller det är väl en väg när det är två spår?
Förra året grävde de upp banvallen och la ner kablar, så den är fortfarande lite mjuk fläckvis.
Den här gamla bron håller säkert för ett tåg, så den är en aning överdimensionerad för ett par lätta motorcyklar.
Bara för att det inte ska bli för svårt för deltagarna i Ockelbo gravel rally, så testar vi spåren med släta däck också.
Jag kollar GPS’en. Var är vi nu och var ska vi sen?
Den här bron är halvrutten och har börjat kollapsa på ena sidan, men på den sidan behöver man ju inte köra.
hmm…. undrar om en Honda Varadero fixar backen efter bron?
Här är det risk att man åker mer nedåt än framåt, så vi vände. Trots allt så är vi ju ute på en rekning för grusvägskörning där ingen vill dränka hojen.
Ja, det går att köra touringhoj på denna stigen 🙂
Klicka på pilen om du vill se bilder från fler rekognoseringar och provkörning av rutten till Ockelbo gravel rally 2011.