Tryck på pilen för att komma till indexsidan över Nordkap 2023.
Söndag den 16 juli.
Enligt väderprognosen skulle det bli en regnig dag.
Jag tittade ut genom fönstret på Raggsocka Logi och det visade sig att väderprognosen stämde.
Vi gick upp till matsalen för att käka en sista frukost tillsammans.
Marika hade som vanligt dukat upp rejält.
Efter frukosten var det bara att tacka för trevligt sällskap och säga adjö med en tår i ögat, sen drog vi alla hemåt.
Jag stannade vid OKQ8 i Ockelbo och tankade hojen.
Efter tankningen var det lite svårt att få motorcykeln att acceptera nyckeln, men tillslut funkade det.
Snart hemma i regnet.
Så här såg Motoz Tractionator Desert (140/80 x 18″) bakdäcket ut efter 4395 km körning på mestadels grusvägar.
Enligt GPS-loggen körde jag 4357 km och enligt mätarställningen på motorcykeln blev det 4363 km i den här resan. Någon sa att motorcykelns mätare visar för lite, men jag tycker att det stämmer väldigt bra. Bättre än så här går det nog inte att få det.
Som jag skrev på indexsidan blev det 220 nya eller uppdaterade waypoints och 48 nya spår i den här resan. Att jag nu efter alla år har tillgång till över 5000 waypoints samt över 1500 spår av vägar som inte finns på vanliga kartor, betyder att jag har tillgång till grymt mycket information vid planeringen av framtida MC-resor.
Jag har även en del (icke publicerade) bilder från boenden så att jag lättare kommer ihåg vart vi kan övernatta vid en annan resa och var vi inte ska övernatta. Till exempel Stöde Camping var så där, kanske lite tveksamt för ett återbesök. Trehörningsjö Camping och Stugby ligger dåligt till för att jag ska återkomma med ett gäng motorcyklister, men där är det en ny ägare på gång så förhoppningsvis blir det bättre. Jockfall Camping kan jag gärna återvända till, men då ska det vara i fräschare stugor.
Sist men inte minst måste jag tacka alla deltagare för en trevlig resa och tänk att inte några blev osams trots en så lång resa med ganska tuffa dagar. 🙂